Te melyiket választod a kéket vagy a pirosat?

A döntés a te kezedben van



Erős, kitartó, Igaz, lelkiismeretes ember légy...

2015.06.22 13:57

Tétováztam, hogy a blog bejegyzésbe írjam e avagy sem, ezt a tanulságos filmet és végül arra jutottam, hogy igen, hiszen az itt láttottakat minden embernek gyakorolnia kellene nap, mint nap. Bízom benne, hogy egy nap minden ember rádöbben az élet igazi mivoltára. Miért is vagyunk itt és miért élünk úgy ahogy, miért van ennyi szörnyűség, halál és bánat is, és van megoldás arra, hogy a most látott és megélt életünket jobbá tegyük. Csak meg kell érteni! Sokan kezdik érteni, de még csak halványan, számomra már ez is előrelépés, és ez jó. Én is folyamatosan tanulok, de már nyitott szemmel járok és minden amit "rossznak" itélek meg, azt már észre sem veszem, nem olvasom és kikerülöm, törlöm, mert nem akarom, hogy az én életemre hasson, nem akarom, hogy befolyásoljon, nem engedem be az életembe, mert nem én vagyok rá hatással, de a negatív hatással van rám ...(erről még lehetne bővebben is írni és majd egyszer lesz is rá mód)

Ha nyitott szemmel jársz és keresel, ha jó irányba keresel, és nem szállsz el a spiritualitás mezsgyéjén vagy éppen a racionalitás útvesztőjében, hanem megtartod az egyensúlyt a világodban, akkor jó úton vagy és rengeteg üzenetet, rengeteg tanítást találsz, rengeteg segítségbe botlasz bele, akár egy hír, akár egy könyv, akár egy ember, akár egy gyerek, akár egy film formájában, ezek nem véletlenül vannak itt. Tanulj, hallj és láss, majd használd minden nap! Mert a világ szép és csodás, még ha sokszor nehézségekbe is ütközünk, de ezeket a nehézségeket mi okoztuk senki más, hogy még erősebbek és kitartóak, lelkiismeretesek és Igazak lehessünk általuk és boldogok mindeközben! 

Aki nyitott szemmel jár, az a "rossznak" vélt dolgokban is észreveszi a jót és a tanítást és újabb lépcsőre került, egyre több embernek tud ezáltal segíteni, hiszen tanulunk egész életen át és fejlődünk, de nem az óvodában és iskolapadban, hanem a valódi életünkben! Aki pedig csukott szemmel jár, ó hát ő mindent rossznak itél meg és kudarcot vall mindenben, panaszkodik és neki semmi sem sikerül, neki nem segít senki, őt nem szereti senki, neki nincsenek barátai, ő nem tud senkiben megbízni, ő utálja a politikát, a politikust, a kormányt és mindenki mást legfőképpen önmagát, mindig mást hibáztat a saját körülményeiért stb ...

Az életemet anno én/mi is úgy alakítottam/tuk, hogy külföldre sodródtam/tunk és sokáig nem tudtam/tuk, miért is történt így, de rájöttem/tünk és tudom/juk és megértettem/tük, ezért már nincs szükségem/ünk, hogy továbbra is külföldön maradjak/junk, ezért is vágyódom/unk haza Magyarországra, ahol születtem/tünk, mert az sem véletlenül történt, hogy ott kell élnem/ünk. Most még türelmetlen vagyok, de ezen is dolgozom, a döntést meghoztam, hogy haza megyek/ünk és biztos vagyok benne, hogy meg is fog történni a megfelelő pillanatban. Még van mit tanulnom nekem is, és ez az idő, az itt töltött idő, amit nem munkával töltök éppen erre való, a tanulásra és, hogy rádöbbenjek ki is vagyok valójában és ebben rengeteget segít a sok könyv és a filmek, az idő amit gondolatokkal töltök, nem utolsó sorban a munkám és a férjem is, amik mind megértetik velem, amit tudnom kell magamról és a világról. Majd mindezt otthon fogom/juk kamatoztatni és örömmel élni, igaz emberként, bár már elkezdtem most is :). 

Hajaj, kicsit hosszú bevezetést kapott a bejegyzés, de sebaj lehet, hogy ez segít másnak is önmagára ismerni. 

Az elmúlt hetekben amikor nem dolgoztam, sokszor a youtube-on filmeket néztem és keresgélek, de ezt most nem én találtam, hanem Péter. Egy sorozat volt még régen (nem lettem sorozat függő jelzem), de akkor még nem értettem csak néztem és mivel akkor nem egymásután azonnal voltak a részek, hanem mindig egy - két hetet kellett várni a következőre, nem igazán adták át az üzenetüket, de most egymás után kezdtem/tük el nézni és igen így nagyobb értelmet kapott a filmekben lévő egy-egy üzenet elrejtve, emberi élethelyzeteket feldolgozva és megértve sok dolgot. Emberi esetek, amik nap, mint nap megtörténnek emberekkel, pontosan bemutatva, hogy mit is kezdjünk 

- ha drog, alkohol, szenvedélybetegség problémájába ütközünk, 

- ha családi vita alakul ki, 

- ha az apa fiú viszony tönkre ment,

- ha meghal egy szerettünk,

- ha párkapcsolati gondok adódnak,

- ha válláskor a gyerekkel nem bírunk,

- ha öngyilkosságot kisérelünk meg,

- ha pénzügyi nehézségek merülnek fel,

- ha munkahelyünket elvesztettük, 

- ha iskolai nehézségei vannak a gyereknek,

- ha a szülők nem figyelnek a gyerekre a sok munka és a pénzkerest miatt,

- ha nincs időnk önmagunkra, vagy a családra,

- ha össze veszünk az apánkkal vagy az anyánkkal vagy a testvérünkkel vagy a gyerekünkkel,

- ha vissza vágyunk a múltba egy régi szerelemhez,

- ha autóbalesetet okozunk,

- ha börtönbe kerül valamelyik hozzátartozónk,

- ha lopunk a boltból vagy bárhonnan, bárkitől,

- ha gyilkosságot követünk el,

- ha rosszul tanul a gyerekünk,

- ha művészként elvesztünk,

- ha faji előítélet és gyűlölet van bennünk,

- ha tele vagyunk haraggal és félelemmel,

- ha - ha - ha - ha  .... és sorolhatnám, ismerősek? - mert minden élethelyzetre van megoldás, és mindenkinek a sajátja a legnehezebb és legmegrázóbb! De ezt a filmet igazán oktatni kellene, vagyis nem a filmet, hanem amit benne megértünk, ha megértünk! Nem csak az angyalokról és Istenről van csak szó ebben a filmben, hanem sokkal, de sokkal többről, vedd észre és ha észre vetted, akkor te is élj így és tanítsd meg mindenkivel, akivel lehet, légy te is egy "angyal" a sok közül ....

"mert a világ egy csodálatos hely , amelyben jó és kedves emberek élnek, csak ma ezt elfelejtette, elfelejtette mert valami útját állta a jóságnak és a kedvességnek ... én tettem. De nem is ismerem, miért tette volna? Magam sem tudom mégis meg tettem. A legnagyobb folyó is patakból lesz, ami egy forrásnál indul és ez vízcseppekből áll össze. A gyűlölet világa és egy teremnyi ember haragja, egyetlen rossz szóval, egyetlen rossz tettel, egyetlen rossz gondolattal indult...." (6.évad 23.rész)

Tulajdonképpen két sorozatról akarok beszélni, mert úgy indult és közben mikor vége lett az elsőnek megtaláltuk a másodikat. Rengeteg tanulságot kiírtam a füzetembe, hogy megosszam az emberekkel, a facebook-on, de ott nem mindenki érti, sokan azt hihetik, hogy valami hittérítő lettem, valami vallásos katyvaszba kerültem, pedig ez nem igaz, ez annál sokkal több és jobb dolog :) Ezért is szántam rá magam a blogunkra, és hogy újból bejegyzést készítsek, mert már régen tettem, és itt osszam meg, mert valójában itt azok az emberek olvasnak és fordulnak meg, akik már el kezdtek keresni, hinni és érteni, majd bízom benne, hogy cselekedni és tanítani is.

Sokáig én is azt hittem, hogy már mindent tudok és, hogy minek is tovább olvasni és tanulni, de ez nem így van, soha sem szabad abbahagyni, mert mindig tanulunk és tanítunk másokat is, és ha csak egy szóval vagy egy cselekedettel vagy csak egy mosollyal előrébb tudunk egy embert is vinni, már érdemes volt tanulnunk. Ha pedig nem tanulunk vagy fejlődünk, akkor csak az ellenkezője marad számunkra: a visszafejlődés! Nincs stagnálás a világban, vagy felfelé haladunk, vagy lefelé, állni nem áll a világ! Aki azt hiszi, hogy van stagnálás, az óriásit téved. Aki nem fejlődik, az hanyatlik minden téren, nézhetjük az egészséget- a betegséget, a fizikai testet, a tudást, a világnézetet, a munkánkat vagy bármit....       

Mindig kerestem a helyem a világban, de sosem találtam, mert azt hittem, hogy én más vagyok mint a többiek, hogy nem érek annyit, mint bárki más, mindig olyan akartam lenni, mint a barátnőm, vagy akit éppen feljebbvalónak ítéltem meg magamnál - a ruházat miatt vagy éppen a tudása miatt vagy éppen a családja miatt vagy éppen az autója miatt vagy ...stb - de sem egy ruha, sem egy smink , sem egy autó, sem egy tudás nem lehet fontosabb, mint, hogy elfogadjuk önmagunkat úgy ahogy vagyunk. Alacsonyrendűnek éreztem magam sokáig, míg egy nap kitisztult minden és rájöttem, hogy sem egy tanár, sem egy orvos, sem egy politikus sem más nagyobb beosztású ember nem nagyobb rendű nálam, attól, hogy tanulok és ezer diplomát beszerzek, attól nem leszek nagyobb én sem, mint azok akiket hittem, hogy nagyobbak vagy aki magáról azt hiszi, hogy nagyobb bárkinél is. Apukámra is haragudtam régen, mert azt mondta legyek cukrász vagy szakács és ezt a szakmát is alsóbbrendűnek hittem, ezért is kezdtem bele a természetgyógyászatba bár nem bántam meg, mert sokat tanultam ott is, de rájöttem, hogy ez volt a legjobb tanácsa életemben és mikor erre rájöttem boldog voltam és hálás vagyok neki érte , hiszen az ételek nyelvén értek, értem, hogy mit tudok kihozni egy gyümölcsből egy növényből egy gabonaszemből szeretettel - és így tudok emberekhez szólni, így tudok alkotni, teremteni, egészséget, szépet és örömet szerezni másoknak. Önmagamnak kell lennem és ha önmagam elhiszem, hogy értékes ember vagyok, azt csinálom amihez értek a szívemből, akkor tudom, hogy senki nem jobb vagy rosszabb nálam. Ahogy ezt elhittem, az életem elkezdett abba az írányba vinni, ahol igazán önmagam lehetek .... és, hogy engem senki sem szeret azt hittem, - de ez sem igaz és ha nyitott szemmel, füllel jársz rájössz , mint ahogy én is rájöttem, hogy ez sem igaz minden értünk van, elsőként önmagadnak kell szeretned, tisztelned  önmagad és figyelni önmagadra, rádöbbensz milyen csodákra vagy képes és, hogy mit is kell tenned és ki vagy te, miért vagy itt, majd ezután mást is tudsz szeretni, de ez a legnehezebb, hogy az első lépést meg tedd önmagad felé hazugságok nélkül, mint ahogy a sorozat filmek részeiben is mutatják oly sokszor. Mert nem csak a családunktól kapunk szeretetet, hanem nagyon sokszor éppen, hogy teljesen máshonnan, csak észre kell venni, és a család az aki sokszor csak erőssé tesz minket és egy óriási tükröt tart elénk, hogy milyenek is vagyunk valójában és, hogy mik azok a tulajdonságok, cselekedetek és dolgok, amiket önmagunkon jobbá kell tennünk! Nézz bele ebbe a tükörbe és ne vádold és utáld őket ezért ne gyűlölködj a családtagjaiddal, hanem lásd meg, amit tanítanak neked, és változtass, bocsáss meg, szeress! Hogy? Első lépésként higgy magadban és sohasem hazudj magadnak, itt kezdődik! Majd soha többet ne hazudj másoknak sem, ne titkolj el semmilyen érzést és mondj ki mindent még ha fáj is akkor éppen! Próbáld ki, nehéz ám hidd el, még én is tanulom! Mert az ember ahogy megtanul beszélni egy órán belül már hazudni is, és a legsúlyosabb, hogy sokszor a hazugságait el is hiszi….

Akkor most már tényleg térjünk is rá a filmekre, hiszen innen indult az egész történet, csak egy kis kitérőt tettem :) Az első film címe az Isteni sugallat, egy családban különböző élethelyzeteket dolgozz fel, ami minden családban előfordulhat. És így jobban megérthető a benne foglalt üzenetek tömkelege, csak halld meg, ne csak figyeld. A legjobban akkor tudod megérteni, ha egymás után nézed meg minden részét, vagy jó párat egymás után, és megérted mi is a mondanivalója a sok üzenetnek. Ne magát a filmet nézd, hanem amit tartalmazz. Nem tudom, hogy érted-e, ha igen akkor te is sokat tanulhatsz, és jobb emberré válhatsz ha alkalmazod is mindennapjaidban ...

 

A következő sorozat pedig, ami sok felismerést adott nekem - Angyali érintés - lehet, hogy ismerős lesz, mert sokszor látható volt, és még én is emlékszem rá, már akkor is tetszett, de csak egy kis hóbortos filmnek véltem, míg meg nem értettem az igazi mondanivalót belőle az első ajánlott sorozattal együtt, és ha az gondolod, hogy Isten miatt, hát el kell, hogy szomorítsalak, annál sokkal több van ebben a filmben! Én is sok rész megnézése után jöttem rá erre. Ha ezeket a tetteket minden ember megértené és alkalmazná és megtanítaná a gyermekeinek is, igen egy igaz új világ jöhetne el, egy igaz, és csodás világ, ahol nincs helye a rossznak, a gonosznak és a szenvedésnek :) Én már minden nap gyakorolni fogom. :) miért? mert tudom, hogy akkor semmi "rossz" nem történik többé velem, mert minden értem van :) Egyes részekben tapasztalhatod, hogy vannak emberek akik vissza esnek, mert az élet is ilyen, elbizonytalanodunk olykor, de van erő, ami újra felállít az utadra...

 

Részlet a film egyik részéből, bár szinte mindegyikből tudnék ide beilleszteni okosságokat :)

De akkor várjunk csak inkább kettő részből fogok idézni, úgy döntöttem, mert elgondolkodtató lehet, és sokak számára kérdés is na és, hogy ki is az az Isten? Akinek nevét nem vesszük sosem a szánkra, mert szégyelljük? félünk tőle? nem hiszünk benne? vagy hamisnak ítéljük meg? Netán haragszunk rá? ... hát ezt te tudod a te hitednek megfelelően... de egyes részekben magadra ismerhetsz :) 

....

- Ha Isten tényleg létezik, akkor miért nem mutatja meg magát?

- De mutatja minden nap ezer alakban, csak figyelni kell!

- Amit nem látunk, az nem is létezik

- Pedig létezik, higgye el. Éppen, úgy ahogy a csillagok az égen, csak emelje fel a fejét és nézzen. A csillagokat sem tudjuk egyszerre befogadni, ahogyan Istent sem. Keresse őt csillagról csillagra és fényről fényre. ....

- Hát tényleg létezik mennyország?

- Igen, felettünk és bennünk és körülöttünk. Mindig éppen ott ahol szükséged van rá. ....

 

Ez pedig éppen aktuális a mai napokban is, hiszen az internet éppen hogy még jobban felerősíti a negatív híreket és sajnos azt látom, az emberek többsége, -  amit tudnak is - ezekre a hírekre jobban vevők, mint a jó hírekre. Előbb osztják meg a rosszat, mint valami jó hírt és előbb is hiszik el a hamisat, mint az igazat. 

 

(Olvasd ezt úgy, mintha a saját életedből látnád ezt a párbeszédet, mintha te beszélgetnél, sokkal érthetőbb lesz és mintha rád vonatkozna, hiszen még így is igaz a párbeszéd csak olvasd ... az igazság az benned van, és ott kezdődik a változás, ha leges leg először önmagadnak nem hazudsz többé! )

- Erős, kitartó, igaz, lelkiismeretes ember légy. ...

Miért én? 

- Mert neked fontos feladatod van. Lehetőséged van a munkáddal több millió embert lelkesíteni és pozitív energiákkal feltölteni, azáltal, hogy szívderítő híreket közölsz velük. 

Ahhoz már túl késő, mert már túl sok időt töltöttem el ebben a gonosz világban. Ahol a hősök hazudnak és az emberek megölik egymást egy talpalatnyi földért. Ez egy gonosz világ. 

- A világ sokkal több ennél és a híradás is többről szól ennél. Létezik jó hír! Vannak nagylelkű emberek és őszinte politikusok, irgalmas szamaritánusok. DE HA MI MINDIG CSAK A SZENVEDÉSRŐL ÉS A GONOSZSÁGOKRÓL OLVASUNK, AKKOR ELŐBB UTÓBB AZT FOGJUK HINNI, HOGY A VILÁG MINDIG IS ILYEN VOLT ÉS ILYEN IS MARAD. DE EZ NEM IGAZ! A világ lehet egy barátságos hely, csak az emberek szívében rejlő fájdalmat kell valahogy REMÉNNYÉ VÁLTOZTATNI! Megbocsátás kell az elmarasztalás helyett és Szeretet az itélkezés helyett!

Az emberek nem tudnak így megváltozni!

- Ó, de igen tudnak és változnak is nap, mint nap csak nem egyedül teszik. ....

....

-Isten az igazság és a szeretet is, és ha nem mondod el az igazságot akkor nem lesz teljes a szeretet!

Egy nap majd ott állsz Isten előtt és megkérdezi tőled az igazságot. Nem azt kérdezi majd, hogy: -minden nap végezted a munkádat bármi történt is? Hanem, azt kérdezi majd: Szerettél -e minden nap bármi történt is? 

Még van időd megváltoztatni a választ! 

 

Ne feledkezz meg a filmről :) tele van leckékkel! :)

 


by Hajni